اگر از تری دی مکس برای مدلسازی پروژه های خود استفاده میکنید و با پلاگین ویری پروسه رندرینگ خود را به سرانجام میرسانید یا حتی با پلاگین کرونا رندر ، جای درستی آمدید. اینجا ما برای هنرجویان آکادمی خودمان آبجکت های مورد نیازشان را خریداری کردیم و برای همگان به صورت رایگان قرار دادیم. در بسیار از پروژه های معماری شما نیاز به استفاده از موضوعات آماده سه بعدی دارید، چرا که محدود بودن زمان تحویل پروژه به شما این امکان را نمیدهد که تمامی موضوعات غیر ضروری پروژه را نیز مدلسازی فرمایید . به طور مثال در طراحی نما فقط به مدلسازی اصل پروژه میپردازیم و از مدلسازی اتوموبیل ، خیابان ، درخت پرهیز میکنیم. در طراحی داخلی نیز ما به مدلسازی دیوارها ، سقف ، کف و کلیت پروژه میپردازیم و به ندرت پیش میآید که پروژه ای آنچنان دقیق باشد که مبلمان نیز طراحی شوند. به همین خاط ما برای ذخیره وقت از آبجکت آماده استفاده میکنیم که قبلا متخصصین این کار آنها را برای ما فراهم کردند. مدلسازی و فروش مدلهای سه بعدی یک شغل فریلنسری جدید محسوب میشود که از آن کسب درآمد صورت میگیرد. خب برایتان دانلود آبجکت موسیقی آماده کردیم:
این مدلهای سه بعدی برای نرمافزار 3dmax ساخته شده است و با موتور رندرهای vray و corona بخش شبیه سازی آن کامل شده است. تمامی مدلها به صورت کاملا حرفهای متریال سازی و تکسچرینگ شده است.
برای اینکه متریالهای موجود در آبجکت ها به درستی در صحنه ها Load شوند دو روش وجود دارد:
1- فایل تری دی مکس پروژه اصلی در همان فایلی باشد که آبجکت نیز حضور دارد
2- اگر آدرس فولدر آنها با هم متفاوت بود باید از طریق بخش Customize > Configure Project paths اقدام به تعریف فولدر تکسچر آنها کنیم
اگرچه هر وسیلهای را که صدا بدهد میتوان ساز دانست ولی در کل منظور از ساز وسایلی است که صرفاً برای اجرای موسیقی ساخته میشود.
احتمالاً قدیمیترین وسیله تولید موسیقی صدای انسانی است. بعد از آن شاید انواع سازهای کوبهای و پس از آن سازهای بادی قدمت بیشتری دارند. یک قطعه استخوان سوراخ شده مربوط به دوره انسان نئاندرتال را قدیمیترین ساز بادی کشفشده میدانند.
موسیقی (از عربی) یا موزیک (از زبانهای اروپایی) یا آنچه در پارسی باستان خُنیا گفته میشد، یک نوع از هنر است که مادهٔ اصلی تشکیلدهندهٔ آن، صدا و سکوت است. عناصر اصلی تشکیلدهندهٔ موسیقی شامل زیروبمی (نَواک) (تعیینکنندهٔ ملودی و هارمونی) و ضربآهنگ (ریتم) است. موسیقی را هنر بیان احساسات به وسیلهٔ آواها گفتهاند که مهمترین عوامل آن صدا و ریتم هستند و همچنین دانش ترکیب صداها به گونهای که خوشآیند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان شود.
بیش از دوهزار سال است که غرب و شرق به قدرت موسیقی در برانگیختن احساسات اذعان کردهاند. به حدی که کسانی که دغدغه حفظ امنیت دولت را داشتهاند موسیقی را خطرناک تلقّی کردهاند. اما تشریح این امر که موسیقی چگونه چنین تأثیری بر ما میگذارد بسیار دشوار است. فهم دلیل این امر چندان سخت نیست. قدیمیترین و رایجترین نظریههای غربی هنر، هنر را تقلید طبیعت میدانند. اما موسیقی تماماً با این تعریف سازگار نیست. موسیقی قادر به بازنمایی اشکال و رنگها یا توصیف جهان در قالب واژگان نیست و تواناییاش در تقلید اصواتی که در عالم طبیعت وجود دارند سهم بسیار کوچکی است. اما این قالب هنری غیرمفهومی و غیر تقلیدی که مجموعهای از اصوات نظام یافتهاست به نحو معینی تجربیات زیبایی شناسانهای فراهم میآورد که در ابعاد و مراتب مختلف دارای ارزشند.
از سرگرمکنندگی نسبی تا تجربههای زیبایی شناسانهای که به کنه شخصیت راه میبرند و ما را به مرتبهای بی بدیل میرسانند. این هنر از چه نوعی است؟
نظریههای زیباییشناسی موسیقی که به این پرسش پاسخ میدهند در دو گروه کلّی جای میگیرند؛ نظریههای قایل به وابستگی که ارزش زیبایی شناسانه موسیقی را بر حسب روابط آن با امر دیگری خارج از موسیقی تبیین میکنند و این امر معمولاً احساس است.
نظریههای قایل به استقلال که ارزش زیبایی شناسانه موسیقی را وابسته به امری خارج از موسیقی نمیدانند بلکه آن را وابسته به ویژگیهای ذاتی موسیقی تلقی میکنند.