دانلود آبجکت لوازم اداری

دانلود آبجکت لوازم اداری

 در این بخش برای شما دوستان و هنرجویان عزیز آکادمی معماری قوری مجموعه ای بینظیر و کامل از آبجکت ها و مدل های رایگان لوازم اداری قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی آن ها را دانلود کرده مورد استفاده قرار دهید.اگر طراح هستید و در زمینه ی طراحی داخلی فعالیت میکنید و مدل سازی خود را در نرم افزار تری دی مکس انجام میدهید،این مجموعه برای شما مهیا شده است.در این مجموعه شامل مدل های سه بعدی  لوازم و اکسسوری های فضا های اداری میباشد که دارای تنوع بسیار بوده و هر چیزی که یک فضای اداری به آن نیاز دارد را شامل میشود.در ادامه نیز برای شما همراهان گرامی نکاتی از اصول طراحی فضاهای اداری قرار داده ایم تا به شما در طراحی فضاهای اداری کمک کند.این مدل های سه بعدی با نرم افزار تری دی مکس سازگار بوده و متریال سازی و تکسچرینگ آن به صورت کاملا حرفه ای و با کیفیت بالا صورت گرفته است و با استفاده از موتور رندر Vray و Corona میتواند پروسه ی رندر آن را انجام دهید کافیست پس از دانلود فایل مورد نظر را اکسترکت کنید و با استفاده از روشی که در پایین گفته شده براحتی از آبجکت های مورد نظر استفاده کنید.

برای اینکه متریال‌های موجود در آبجکت ها به درستی در صحنه ها Load شوند دو روش وجود دارد:

1- فایل تری دی مکس پروژه اصلی در همان فایلی باشد که آبجکت نیز حضور دارد.

2- اگر آدرس فولدر آنها با هم متفاوت بود باید از طریق بخش Customize > Configure Project paths اقدام به تعریف فولدر تکسچر آنها کنیم.

 

درباره لوازم اداری :

تجهیزات اداری، (به انگلیسی: Office supplies) به همه تجهیزات و لوازمی که به‌طور معمول، در ادارات و دفاتر کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفته می‌شود و می توان گفت امروزه تجهیزات و ماشین های اداری به یکی از بخش‌های مهم و ضروری یک دفتر کار مدرن تبديل شده است. جهت بهبود عملکرد، دقت و همچنین سرعت در فعالیت‌های دفتر کار، شمار بسیاری از ماشین‌آلات استفاده می‌شود که در موجب افزایش بهره‌وری و بازده کسب‌وکار می شود.

این تجهیزات از ابزارهای ساده مانند گیره ،کاغذ، سوزن منگنه ، سوراخ کن ، کلاسور، منگنه ، قلم و کاغذ گرفته تا ماشین‌های اداری پیشرفته که فعالیت هر اداره و شرکتی بدون وجود آن‌ها غیرممکن است را شامل می‌شود. بجز اثاثیه، میز و مبلمان دفترکار به یک شمار تجهیزات و ماشین‌آلات اداری مانند رایانه، چاپگر، دورنگار و دستگاه فتوکپی نیاز است.

وسایل روی میز کار

شاید در نگاه نخست این وسایل پیش پا افتاده به نظر برسد اما پایه و اساس یک میز اداری، مجهز بودن به وسایل و تجهیزاتی مانند خودکار، کاغذ یادداشت، کلاسور، پوشه و گیره ی کاغذ است به نظر ساده می ایند. البته با توجه به تناسب کارها وسایل روی میز کار در کسب و کار های مختلف با هم متفاوت است.

تجهیزات و ماشین الات اداری

انواع ماشین‌های اداری در یک دسته بندی کلی به چاپگر، دستگاه فکس، پویشگر و دستگاه فتوکپی تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به مشخصات و کاربردهایی که دارند، می توانند نیازهای مشخصی را در یک اداره برآورده سازند.

دستگاه دورنگار

دستگاه دورنگار امکان ارسال و دریافت اسناد کاغذی را با استفاده از خطوط تلفن مهیا می سازد به این صورت که کاغذ را وارد دستگاه کرده و پویش می شود و سپس از طریق تلفن ارسال می شود.

دستگاه کپی

دستگاه کپی یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در محیط های مختلف اداری، دفتر کار، شرکت های گرافیکی و غیره می باشد. کار اصلی این دستگاه تهیه نسخه های کاغذی از مدارک و اسناد مانند شناسنامه، کارت ملی، متون و عکس می باشد. دستگاه‌های فتوکپی در دو گونه لیزری و جوهرافشان و دستگاه کپی رنگی و دستگاه کپی سیاه و سفید طراحی و تولید شده اند.

پویشگر

پویشگر با توجه به طراحی که دارد می تواند یک نسخه دیجیتال از اسناد و مدارک و اطلاعات متنی و تصویری بر روی انواع کاغذها و سطوح مسطح دیگر را فراهم کند. پویشگرها در انواع مختلفی مانند پویشگر دستی، پویشگر مسطح و پویشگر فیدردار طراحی و تولید شده است.

چاپگر

چاپگرها نیز یکی از تجهیزات ضروری شرکت‌ها و ادارات هستند. کارایی چاپگرها چاپ متن و تصاویر گرافیکی سیاه و سفید یا رنگی است. چاپگرها در گونه‌های مختلفی مانند چاپگرهای جوهرافشان، چاپگرهای لیزری، چاپگرهای چندکاره، چاپگر سوزنی و چاپگرهای قابل حمل برای مصارف و کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند.

صندلی اداری

صندلی مناسب برای میز کار یا تحریر که معمولاً چرخ دار و گردان بوده و از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است. به دلیل نشستن طولانی مدت تنظیمات ارگونومی در این نوع صندلی از اهمیت ویژه برخوردار است.

میز اداری 

از اقلام مبلمان اداری محسوب میشود دارای زمینه ی کاری بسیار گسترده ای است. شیوه ها و سبک های ساخت به همراه نوآوری های جالب و ابتکاری برای این دسته از میز معمولا رقابت بیشتری ایجاد میکند.

میز اداری مدرن ، میز مدیریتی کلاسیک ، میز کنفرانس ، میز کار گروهی یا ورک استیشن ( Work Station ) ، میز سلطنتی و … همه از گونه های میز هستند که دارای اپشن های متفاوتی در هر سبک هستند و هم از زیر مجموعه های مبلمان اداری محسوب میشوند.

نکات و اصول طراحی داخلی فضای اداری  :

جداسازی فضاهای اداری 

یکی از نکات مهمی که در طراحی دفتر و فضای کار باید رعایت کنیم جداسازی فضاها میباشد.جداسازی فضای کار پرسنل باعث بالا بردن تمرکز و حفظ حریم شخصی وی میشود و آرامش روانی را برای او ایجاد میکند.از این جهت برای ایجاد فضاهای تفکیک شده از پارتیشن بندی ها استفاده میشود.طراحی این پارتیشن ها بر اساس نوعع فعالیت و ارتباط بین کارکنان انجام میشود ،یکی از پر استفاده ترین پارتیشن ها در فضا های اداری استفاده از پارتیشن های شیشه ای و شفاف میباشد که به ایجاد ارتباط بصری بین کارکنان کمک میکند و حس همکاری را در آن ها افزایش میدهد.

استفاده ی درست از رنگ ها

همانطور که میدانیم رنگ ها یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی میباشند و شناخت درست آن ها برای طراحی یک فضا بسیار حائز اهمیت میباشد.رنگ ها از لحاظ روانشناختی و دید بصری تأثیر زیادی بر روح و روان شخص دارند.در فضاهای اداری هم انتخاب درست رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است و با انتخاب یک رنگ مناسب میتوان بر روی تعامل کارمندان با یکدیگر ،پیشرفت کار و تعامل ارباب رجوع با کارمندان و …تأثیر زیادی داشت.

انتخاب مبلمان مناسب 

یکی از مهم ترین اصول طراحی داخلی انتخاب مبلمان مناسب میباشد.با توجه به کاربرد هر فضا و نوع فعالیتی که در آن فضا شکل میگیرد نوع و نحوه ی چیدمان مبلمان هر فضا متفاوت میباشد.اگر سبک مورد نظر سبک مدرن باشد بهتر است که مبلمان و رنگ آن بر اساس سبک  مورد نظر انتخاب شوند و از طرفی هم راحتی کارمندان در انتخاب مبلمان در نظر گرفته شود.یکی دیگر از مواردی که در انتخاب مبلمان اداری باید در نظر بگیرید نوعع ارباب رجوع و رده سنی آنها میباشد ،که بر اساس آه میتوانید مبلمان را انتخاب کنید.

استفاده از نور طبیعی 

همانطور که حداکثر استفاده از نور طبیعی در فضاهای مسکونی اهمیت بالایی دارد این موضوع در طراحی فضاهای اداری نیز صدق میکند.وجود نور طبیعی در یک فضا میتواند باعث ایجاد حس سرزندگی در کارمندان آن اداره شود در نتیجه طراحی فضا های اداری باید به نحوی باشد که در حد ممکن جهت قرار گیری پنجره ها طوری باشد که بیشتزین نور ممکن به داخل فضا وارد شود.همچنین نور پردازی مصنوعی و شدت و رنگ نور  نیز در طراحی فضا های اداری بسیار اهمیت داشته و همچنین فرم و نوع چراغ های انتخابی نیز باید بر اساس سبک مورد نظر باشد.

استفاده از پرده در فضاهای اداری 

با وجود اینکه گفته شد نور یکی از عناصر مهم در فضای ادری میباشد ولی لازم به ذکر است که وجود پرده ی متانسب با فضا میتواند باعث شود که میزان نور را به درون فضا کنترل کنیم و در ساعات مورد نظرمان از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری کنیم.همچنین در انتخاب پرده در فضاهای اداری بهتر است که از پرده های مثل پرده کرکره ای استفاده شود تا راحت تر و سریع تر باز و بسته شود .

 

منبع متن : wikipedia

دریافت تخفیف برای تهیه اولین دوره

کافیست روی گزینه زیر کلیک کنید تا با مشارکتی کوچک کد تخفیف 20 درصدی دریافت کنید