بهترین موتور رندر برای اسکچاپ چیست؟

نرم‌افزار اسکچاپ که غالب مخطبانش معماران هستند و مرحله طراحی و مدل‌سازی پروژه خود را در انجام می‌دهند، به صورت پیش‌فرض موتور رندرینگ یا خروجی گرافیکی در خود ندارد.

برای کسانی که در محیط اسکچاپ  مدلسازی پروژه خود را انجام می‌دهند، برای رندر گرفتن از کار خودشون مجبور به بردن مدل 3بعدی در نر‌افزارهای دیگر دارند. این روش با مشکلات زیادی از جمله ناهماهنگی مدل اسکچاپ با سایر نرم‌افزارها که باعث وقت گیر بودن مرحله متریال‌سازی در آن نرم‌افزار مثل 3dsmax خواهد شد.

مشکل دیگر این است که اگر پروژه در اسکچاپ تغییر کند (کارفرما ادیت کند یا طرح عوض شود) مجبور به دوباره طی کردن مراحل رندرینگ خواهید بود.

 

با توجه به این مشکلات، بهترین عکس‌العمل استفاده از موتر رندرهای منتشر شده برای اسکچاپ است.

مهمترین موتور رندرینگ‌های منتشر شده برای اسکچاپ V-ray , Maxwell , Enscape و لومیون است (لومیون به صورت یک پلاگین تطبیقی کار می‌کند)

معروف‌ترین و قدرتمندترین آنها بدون شک V-ray است که معمولا رندرهای فوق‌العاده را برای کاربران اسکچاپ فراهم می‌کند.

در مقالات بعدی درباره موتور رندرهای اسکچاپ به صورت اختصصاصی صحبت خواهیم کرد. اما برای بیشتر آشنا شدن با ویری برای اسکچاپ می‌توانید از قسمت ویدیوهای رایگان استفاده کنید و یا اگر قصد خرید پکیج (دوره) مجازی که به صورت ضبط شده در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت را دارید، می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در صفحه اصلی سایت از مشاوره رایگان دریافت کنید. جلسه اول این پکیج جهت آشنایی هنرجویان با نحوه برگزاری این دوره ضبط شده به صورت رایگان است.

دیدن جزئیات دوره ویری نکست برای اسکچاپ (V-ray Next for Sketchup)

 
پکیج دوره‌ی آنلاین ویری برای اسکچاپ ( Vray Next for Sketchup )

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *