مهمترین بخش در رندر رئال چیه ؟

در بحث رندرینگ ( Rendering ) فرقی نمی‌کند ویری ( V-ray ) باشد یا کرونا یا لومیون یا هر موتور رندر دیگری، همه‌ی بخش‌ها دست به دست هم میدن تا یک رندر ( Render ) واقعی یا رئال خلق شود.

 

متریال‌سازی ( Materials ) ، نورپردازی ( Lighting ) ، محیط‌سازی ( Creating an environment )، پست‌پروداکشن ( Post production ) ، تنطیمات رندر ( Render Setup ) ، تکسچرینگ ( Texturing ) و …

همه‌ی این عوامل در رئال شدن خروجی یا رندر موثر هستند.

اما یک بخش بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد و کلید اصلی برای موفق شدن در رندرینگ رئال هست و اون چیزی نیست جز نورپردازی …

 

 

به طور کلی ماهیت نور به گونه‌ای است که ریاضیدانان و برنامه‌نویسان موتورهای رندرینگ را سخت به خود مشغول می‌کند، زیرا رفتار غیرقابل پیش‌بینی دارد و محاسبه  رفتار هر فوتون نور در محیط‌های مختلف بسیار کار دشواری است.

به همین علت است که در بخش ( GI ( Global illumination یا همان نورهای ثانویه یک دستکاری کوچیک ناآگاهانه می‌تواند تایم رندر شما را بی‌نهایت زیاد کند. این که می‌گم بی‌نهایت واقعا بی‌نهایته‌ها … کلا تموم نمیشه رندره !!

 

 

پس موتورهای رندر ( Render Engine ) بیشترین زورشون رو روی محاسبه نور می‌ذارن.

اگر میخواید رندرهاتون بره به سمت رئال شدن روی نورپردازیتون بیشترین وقت رو بذارین.

به طور کلی یک رندر خام از لحاظ متریال با نوپردازی حرفه‌ای بسیار رئال‌تر است از یک صحنه فول متریال با نورپردازی افتضاح.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *

0