در این مطلب به روند رندر نمای ساختمان مدرن توسط کرونا میپردازیم.و در آخر با استفاده از نرم افزار فوتوشاپ پروسه پست پروداکشن را انجام خواهیم داد.
رندر
رندر فرایندی است که طی آن میتوان تصاویر اجسام سه بعدی(3D) را بر روی صفحه نمایشگر دو بعدی به نمایش در آورد. توسط رندر میتوان از مدل سازی انجام شده، عکسی خلق کرد که تفاوت آن با عکس واقعی به سختی قابل تشخیص است.
موتور رندر کرونا
Corona Renderer یک ارائه دهنده مدرن با کارایی بالا است که برای نرم افزار های شبیه سازی نظیر Autodesk3ds Max ، MAXONCinema 4D ارائه شده است.
و به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس است.کرونا یک موتور رندر نسبتا جدید میباشد که از سال 2009 شروع به فعالیت کرده است.
کرونا محیط بسیار ساده ای دارد که هر شخص میتواند با حداقل دانش به بالاترین سطح یک رندر برسد.
از سری مزیت های این پلاگین میتوان به پشتیبانی از دوربین های 3ds max ،رایگان بودن این محصول،وجود یک تبدیل گر برای تبدیل نور ها و متریال های ویری به کرونا اشاره کرد.
اولین مرحله برای یک رندر، کارگذاشتن دوربین در سکانس های مختلف میباشد.زاویه قرار گیری دوربین در رندر یکی از مهم ترین پارامتر های یک رندر است.
برای این کار سکانس های مورد نظری که میخواهیم از آن ها رندر گرفته شود را تنظیم مینماییم.
اکنون نوبت آن است که از بخش Camera یک Physical camera ایجاد و در محل دلخواه جایگذاری مینماییم.
Light Mix
یکی از مهمترین ویژگی های پلاگینکرونا که در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد Light Mix میباشد.
توسط Light Mix میتوان در زمان یک رندر بسیار صرفه جویی نمود و دیگر مجبور نباشیم که برای تنظیم نور ،تست رندر های زیادی داشته باشیم.
Light Mix به ما این امکان را میدهد که حتی بعد از پایان یک رندر نیز به تنظیمات نور صحنه،دسترسی کامل داشته باشیم.و حتی روز را به شب تبدیل نماییم.
توسط این قابلیت میتوان زمان یک پروژه را به خوبی مدیریت کنیم.و سریع ترین ارائه را داشته باشیم.
برای ایجاد Light Mix بخش رندر ستاپ را باز میکنیم.از بخش Scene و از طریق General Settings یک Light Mix ایجاد مینماییم و در آخر گزینه Generate را میزنیم.
حال تنظیمات مربوط به رندر را بررسی مینماییم.
از بخش Render Elements ،گزینه های مورد نظر را انتخاب مینماییم،تا در پست پروداکشن به آن ها بپردازیم.
سپس از بخش Scene ،گزینه Denoise Mode را بر روی INVIDIA قرار میدهیم.
و از بخش common رزولوشن مورد نظر را با گرینه های Height و Width انتخاب مینماییم.
لازم به ذکر است که این بخش هیج ربطی به رئال شدن رندر ندارد و فقط در بحث زوم تصویر تأثیر خواهد داشت.
حال یک تست رندر میگیریم.
همانطور که میبینید رندر گرفته شده است،از بخش Post میتوانیم به دلخواه مواردی مثل کنتراست صحنه ،غلظت صحنه و… را کمی تغییر داده تا به تنظیمات دلخواه در آیند.
یکی از گزینه هایی که یک رندر را رئال تر میکند روشن بودن BLOOM ANDGLARE در صحنه است با وجود این گزینه نور های م.ج.د در صحنه دارای هاله شده،و تصویر را واقعی تر جلوه میدهد.
در بخش تنظیمات BLOOM AND GLARE میتوانید قدرت این هاله را تنظیم نمایید.