در این مطلب به صورت جامع و تصویری به آشنایی با Modifier List در نرم افزار تری دی مکس(3D Max)میپردازیم.

توسط این آموزش با ابزارهای قدرتمند Modifier List و نحوه استفاده از آن ها آشنا خواهید شد و یاد میگیرید که چگونه در محیط تری دی مکس مدل سازی کنید.

مدل سازی در تری دی مکس(3D Max)

همان طور که در آموزش های قبلی گفته شد برای ایجاد یک آبجکت از بخش Create میتوانیم انواع مختلفی از آبجکت ها را انتخاب و ایجاد نماییم.

حال بخش Create را انتخاب کرده و از بخش Geometry یک plane انتخاب میکنیم.

سپس در ویو پورت کلیک کرده و به ابعاد مورد نظر آن را رسم میکنیم.

اکنون وارد بخش Modify شده تا به تنظیمات مربوط به آبجکت دسترسی پیدا کنیم.

از بخش پارامتر های Modify میتوانیم طول و عرض و ارتفاع آبجکت را مشخص کنیم

و همچنین از بخش Segments میتوانیم ساختار آن را پیچیده تر کرده و تعداد Polygon های آن را در طول و عرض آبجکت بیشتر کنیم.

تعداد بالاتر Segment ها باعث میشوند که آبجکت نرم تر شود و بتوانیم جزئیات بیشتری را در آبجکت ایجاد کنیم.

اکنون تعداد segments را روی 64 قرار میدهیم.

اکنون میخواهیم از بخش Modifier list یک Modify انتخاب کنیم تا بتوانیم به آبجکت مورد نظر فرم دهیم.

Modify ها ابزار هایی هستند که توسط آن ها میتوانیم به آبجکت ها شکل دهیم و در محیط نرم افزار تری دی مکس فرم های پیچیده ایجاد کنیم.

در این لیست انواع مختلفی از Modify ها وجود دارند که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارا میباشند.

به طور مثال از این لیست یک FFD انتخاب میکنیم،

این ابزار در نرم افزار تری دی مکس برای فرم دهی به آبجکت ها و تبدیل آن ها به ساختار های پیچیده و پوسته ای استفاده میشود.

همانطور که در تصویر زیر میبینید توسط این ابزار آبجکت مورد نظر را به فرم دلخواه تغییر داده ایم.

همان طور که مشاهده میکنید آبجکت مورد نظر به حالت یک پوسته در آمده است 

اکنون میخواهیم که به آن ضخامت دهیم،

برای این کار از بخش Modify list یک shel انتخاب میکنیم،همان طور که میبینید آبجکت ضخامت پیدا کرده است.

اکنون یک Lattice نیز انتخاب کرده و در قسمت radius یا شعاع آن عدد 0.1 را وارد میکنیم.

این Modify آبجکت را به صورت شبکه ای تبدیل میکند.

همانطور که در تصویر میبینید آبجکت مورد نظر به یک پوسته ی شبکه ای تبدیل شده است.

اکنون یک modify دیگر به نام Ripple انتخاب میکنیم.

این ابزار میتواند آبجکت مورد نظر را فرم موجی دهد و آن را به فرم دلخواه تبدیل نماید.

حال از بخش wave length طول موج را به حالت دلخواه در میاوریم.

همانطور که مشاهده کردید توسط Modifier List و ابزار های موجود در آن میتوانیم تمامی اشکال پیچیده و سه بعدی را در فضای نرم افزار شبیه سازی،

و هر نوع فرم دلخواه که در فضای 3بعدی قابل رویت میباشد را مدل سازی نماییم.

5/5