آموزش گام به گام مدلسازی لوستر در اسکچاپ

در این مقاله قصد داریم به آموزش مدلسازی لوستر در نرم افزار اسکچاپ با استفاده از پلاگین بپردازیم

در ابتدا لازم است دایره ای را که کلید میانبر آن حرف (C) روی کیبورد است رسم کنید 

سپس از مرکز آن خطی را رسم می کنید که از انتها کمی فاصله داشته باشد 

در انتهای این خط دایره ای را رسم می کنید که مقطع آویز لامپ ها می باشد 

حالا از مرکز این دایره کوچک که نقش مقطع را دارد خطی عمودی رسم می کنید که طول بلندترین آویز ما را مشخص می کند 

و خط افقی کوتاهی از امتداد آن خط عمودی رسم می کنید و قسمتی که زاویه قائم تشکیل داده است را با دستور آرک تبدیل به یک قوس می کنید 

در این مرحله باید با استفاده از دستور Follow Me به این مقطع که نقش آویز را دارد حجم بدهید 

سپس برای مدل سازی لامپ باید مقطع آن را رسم کنید که در نهایت این کار را با دستور Follow Me انجام دهید 

حالا برای اینکه دستور Follow Me کاملا کروی اجرا شود

یک دایره دیگر در مرکز مقطع آویز رسم می کنید

در این مقطع دوم هم همان دایره را در مرکز رسم می کنید  تا قسمت انتهایی لامپ هم حالت کروی پیدا کند 

همه را یک کامپوننت می کنید آن را انتخاب می کنید و با استفاده از دستور Rotate که کلید میانبر آن حرف (Q) روی کیبورد می باشد

و انتخاب Ctrl آن را به حالت کپی در می آورد در عین حال که ار آبجکت جدید یک کپی در جهتی جدید می گیرد باید با دستور Move 

آن را کمی بالاتر می بریم تا همگی در یک طول نباشند 

سپس در این مرحله  از پلاگین Memory Copy که در مقالات قبل راجع به آن توضیح داده ایم استفاده می کنیم 

عملکرد آن به این صورت بود که روی آبجکت اصلی کلیک راست می کنید گزینه Play it again را انتخاب می کنید سپس 

روی دومین آبجکت که کپی شده است کلیک می کنید این کار را تا زمانی ادامه بدهید که یک دور این لامپ ها حول مرکز بچرخند 

برای پاک کردن خطوط اضافه که بیرون زده اند همه را Explode کنید و بعد از آن خطوط بالا را انتخاب کرده و سپس پاک کنید 

برای دایره ای که اول رسم کردید ابتدا دایره های کوچکی که روی آن قرار دارد را با دستور Line ببندید و سپس با دستور Pull به این دایره بزرگ حجم دهید 

5/5