شبیه سازی فرش در اسکچاپ

مدت زمان آموزش:3دقیقه

شبیه سازی فرش در ویری اسکچاپ:

امروز می‌خواهیم با استفاده از ویری فارم فرش را شبیه سازی کنیم. ابتدا سطحی که می‌خواهیم بهش فار رو نسبت بدهیم را انتخاب می کنیم کل اش را انتخاب کرده گروپ کرده سپس بعد از آن add fure را انتخاب می‌کنیم. حالا می‌خواهیم متریال بسازیم ابتدا می رویم در asset editor  یک متریال Generic برای آن تولید می کنیم. سپس اسمش را عوض کرده و floor می‌گذاریم رنگ سفید را انتخاب می‌کنیم بعد در پارامتر ها متریالش را از بخش متریال روشن و on می‌کنیم بعد ازش یک تست رندر می‌گیریم سپس این بخش را انتخاب کرده تا فقط از این قسمت رندر بگیرد. می رویم در قسمت parametres سپس در بخش count تراکمش را درست می‌کنیم. تراکمش از ۱ به ۱۵ می رسانیم و بیشتر می کنیم.  یک مقدار طول شان هم بیشتر می کنیم سپس ضخامت را کمتر کرده و روی ۰/۰۶ می‌گذاریم و نتیجه کار بسیار بهتر و خوب تر از قبل شد.

پارامتر بعدی که تغییر می دهیم taper است مثلا مقدارش را می‌گذاریم روی ۰/۷ و دوباره تست رندر می‌گیریم حالا گرویتی و جاذبه را بیشتر می‌کنیم مقدارش روی منفیِ ۳.۱۴ گذاشته و همان طور که می‌بینید با استفاده از ویری فارم خیلی راحت توانستیم این فرش را شبیه سازی کنیم.

امیدوارم از این آموزش لذت کافی را برده باشید و برای تان مفید و سودمند بوده باشد.

با سلام با یک آموزش دیگه از پلاگین قدرتمند ویری برای اسکچاپ در خدمت شما هستیم.در این آموزش کوتاه و رایگان با v-ray fur آشنا میشین و یاد میگیرین که چطور یک فرش رو شبیه سازی کنید.v-ray fur یکی از ابزار های پلاگین ویری میباشد وبرای شبیه سازی چمن ،فرش و به طور کلی بافت مو و پشمی شکل مورد استفاده قرار میگیرد.در این آموزش کوتاه و کاربردی علاوه بر نحوه ی شبیه سازی فرش با پارامتر های V-ray fur هم آشنا مشید و یاد میگیرید که چطور از اون در پروژه هاتون استفاده کنید.خب بریم سراغ آموزش.

دانلود PDF مقاله : شبيه سازي فرش_ فتاحي